Метод інноваційного навчання
Сучасні уроки
української мови та літератури вже не можна уявити без новітніх технологій. Зовсім звичними на
уроках стали методи та прийоми інтерактивного навчання, оскільки вони
передбачають створення такого навчального середовища, у якому теоретичні та
практичні знання застосовуються одночасно, що дає змогу формувати світогляд
учнів, розвивати логічне й критичне їх мислення, зв’язне мовлення, індивідуальні можливості,
здійснювати інтелектуальний розвиток. Це дає змогу створювати комфортні умови
навчання, за яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну
досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес.
Інноваційні
методи та прийоми учитель обирає залежно від мети уроку, його етапів,
поставлених завдань.
Одним із
інноваційних методів є SWOT-аналіз.
Абревіатура SWOT була вперше введена в 1963 році в Гарварді на
конференції з проблем бізнес-політики. Згодом SWOT-аналіз
почали використовувати у бізнесі для
стратегічного планування.
Абревіатура цього
терміну включає перші букви елементів аналізу й розшифровується так:
·
Strengths
– сильні сторони;
·
Weaknesses – слабкі
сторони;
·
Opportunities – можливості;
·
Threats
– загрози.
Метод використовує у собі ключові елементи:
сильні та слабкі сторони, можливості та загрози. Для зручності їх зображують у
вигляді таблиці .
Оскільки SWOT-аналіз
в загальному вигляді не містить економічних категорій, то його почали
використовувати в різних видах діяльності. Це метод групових обговорень, аналізу ситуації, обміну
думками, збирання інформації з певного питання й вироблення ефективних
колективних рішень. Метод є універсальним для використання у будь-якій сфері.
Сьогодні SWOT-аналіз
є одним із ефективних методів інноваційного навчання. Він дає можливість усебічного аналізу явища, поняття,
діяльності.
На уроках української мови та літератури його доречно
використовувати на рефлексійному етапі уроку, а також на уроках узагальнення та
систематизації вивченого матеріалу.
Немає коментарів:
Дописати коментар